fredag 17 februari 2012

Inom kort..

"Sömnlös i Seattle" är en aning mer rafflande titel än "Sömnlös i Strömsund" lagom medelmåttig man känner sig.. Men det skiter väll en sjöman i?
Inom kort bär det iväg till vårt stolta  rikes främsta stad där jag skall ta tillfället i akt och träffa min bästis.. Men än är resan lång och vägen dit är svår och fylld med faror..

Men efter en avsevärd lagom stor mängd maltdryck så ser denna afton och det som väntar innan jag når mitt mål genast ljusare ut. Men det som återstår att åstadkomma nu är några timmars sömn.. Lättare att hitta ett hö i en nålstack, för hitta en nål i en höstack vore otroligt mycket lättare.

Och det är allt för varmt i min lägenhet när jag ska till att sjunka ner i slummer, såhär mitt i vinter.. Ännu ett i-landsproblem.. De värsta av problem! Dessutom upptäckte jag till min fasa att det var slut på Coca-Cola!? Men Pepsi finns... Hur i helvete hamnade den i min kyl?!?!? Det värsta av svek. Den kan man lika gärna vaska.. Det är ju för f*n sakrilegium att inmundiga dylikt.. Jag kommer inte överleva natten.. Det kommer att krävas ett mirakel...


Inga kommentarer: