fredag 13 april 2012

Månadens bejb februari & mars

Elin Thellbro... När folk hör det tänker de kanske: Hennes namn har en vacker klang.. eller; Vem är det...? Hur som haver så tänker jag; Hon har anammat talesättet "Vägen till mannens hjärta går via magen.." Och i och med det vet hon hur man får en mans hjärta att smälta. I alla fall mitt hjärta! Till följd därav även en av de lite bättre människor som fått äran att träffa mig.

I jakten på den mest perfekta av gåvor reste hon land och rike, hela vägen till ett land långt bort, ett land man bara hört talas om på tv. Ett land man inte ens skulle kunna drömma om att se från den svenska kusten. Hela vägen bort till de destillerade dryckernas förlovade land! Ända bort till Estland.

Väl där letade hon med ljus och lyckta efter den mest idealistiska av gåvor till mig, sanna mina ord, det gjorde hon också! Denna buteljerade kärleksfulla gåva är i särklass det vackraste jag nånsin erhållit. Den var inte bara vacker, den var även god och fyllde både kropp och själ med ett lyckorus! Och hur tackar man då någon som lagt ner så mycket ömhet och omtanke i beslut av present? Genom att förklara henne månadens bejb 2 månader i rad. Kan det bli bättre?

Tack Elin! Du är verkligen nått extra! Det borde finnas fler som dig! Ohh du extraordinära skapelse! Du är som tagen ur en saga... Finns det någon jag dyrkar högt så är det dig! Ditt stordåd kommer omnämnas i historieböcker och sånger i evig tid!

Många kramar till dig!

En bild på den snela hesten och en på den divina gåvan :')



2 kommentarer:

elin sa...

Haha, Marcus :) :)

cherieglover sa...

Hej!
Jag har utmanat dig i min blogg ;)
etthimlaliv.blogspot.se